SFO

Bankagerskolens SFO omfatter Delfinen (0. -3. klasse), SFO2 (4.-7. klasse i dagtimerne) og SFO3 (4.-6. klasse i aftentimerne).

Info om Delfinen og SFO2/SFO3

SFO Delfinen er en funktionsopdelt skolefritidsordning. Her er indskrevet ca.260 børn fra 0.- 3. kl. Hver klasse har en pædagog tilknyttet, der - udover at være kontaktpædagog i Delfinen - også deltager med ca. 8-12 lektioner i skolen.

På 3. årgang er børnene sammen med børnene på 4.-7. årgang efter skoletid i vores SFO 2.

For 4.-6. årgang er der desuden mulighed for at være i SFO 3 i aftentimerne.

Mål og indholdsbeskrivelse

Børnene har fri, når de opholder sig i SFOen, og vi lægger meget vægt på medbestemmelse og medansvar.

Det betyder:

• at de har ret til at vælge fra i forhold til de aktiviteter, vi tilbyder, (der kan dog være aktiviteter hvor vi bestemmer, at de skal deltage)
  • at vi støtter og hjælper, når børnene har behov for det
  • at det er børnenes lyst og engagement, der er styrende for valg af aktiviteter.

SFOen skal være et rart sted, hvor børnene føler sig trygge, hvor kammeratskabet udvikles, styrkes og hvor de kan få en oplevelse af at være en del af en gruppe.